23.05.2016 22:42

ROZHOVOR MISTRA JERONÝMA S MONS. TOMÁŠEM HALÍKEM

  Příběh Jeronýma Pražského rozechvívá lidskou duši i po šesti staletích. Muž Bohem nadaný, otevřené povahy, stále na cestách, nesmírně vzdělaný, světové univerzity se o něj přetahovaly. Příběh významného...
20.05.2016 13:56

DOPIS PAPEŽI FRANTIŠKOVI

  Loni přijal papež František delegaci z České republiky, v níž byli i zástupci Českobratrské církve evangelické. Setkání se konalo při příležitosti Bohoslužby smíření s Bohem a mezi křesťany s prosbou o...
17.05.2016 13:25

PROSBA O MODLITBY ZA SYNOD

  V termínu 19. – 21. května se koná 2. zasedání 34. synodu Českobratrské církve evangelické. Do Prahy se sjede několik desítek volených zástupců (farářů i laiků), aby rozhodovali o dalším životě v církvi. Na programu...
16.05.2016 09:13

EKUMENICKÁ BOHOSLUŽBA ZA KRAJINU

  Ekologická sekce České křesťanské akademie ve spolupráci s občanskými sdruženími a s městskou částí Praha Suchdol zvou na již devátou Ekumenickou bohoslužbu za krajinu v sobotu 4. června 2016 v 15.00 v Praze - Suchdole (na...
E-církev.cz
19.04.2010 00:00

Slovo pro tento den: D. Bonhoeffer

Pondělí 18. dubna

Proč se dnes křesťanstvo na celém světě snaží, aby církev mohla světu říci osvobodivé slovo? V podstatě se uvažuje tak: Sociální, ekonomické, politické a další problémy světa nám přerostly tak přes hlavu a současná ideologická a praktická řešení selhávají. Technicky vyspělý svět narazil na své meze. … Je zapotřebí konkrétní směrnice pro konkrétní situaci.… Kdo nám vlastně říká, že všechny problémy světa mají a mohou být vyřešeny? Možná je pro Boha důležitější nerozřešený stav těchto problémů než jejich řešení – neboť může sloužit jako odkaz na hříšný pád člověka a Boží vykoupení. Možná jsou problémy člověka tak spletité a tak falešně formulované, že se skutečně nedají řešit.…Slovo církve pro svět nemůže být žádné jiné než Boží slovo pro svět, což znamená Ježíš Kristus a spása v jeho jménu. Boží vztah ke světu je určen v Ježíši Kristu. Jiný Boží vztah ke světu neznáme. Proto ani pro církev žádný jiný vztah ke světu než skrze Ježíše Krista nepřipadá v úvahu. Pravý vztah církve ke světu se tedy nebuduje na základě práva přirozeného, rozumového, všeobecně lidského atp., ale pouze na základě evangelia Ježíše Krista.

Dietrich Bonhoeffer: Etika, Kalich, 2007, s. 381nn

 

 

Celkem 0 komentářů Komentovat
INFO
Vaše zboží bylo vloženo do košíku.

zavřít